Jak to robimy?
1. Po ustaleniu tematu aktorzy wraz z reżyserem przygotowują scenariusz spektaklu dotyczący wybranego zagadnienia np. narastających konfliktów w zespole.
2. Szkolenie zaczyna się od „rozgrzewki tematycznej”, której celem jest „zalogowanie” do tematu i uwolnienie potencjału twórczego uczestników.
3. Następnie aktorzy odgrywają przygotowany spektakl ukazujący perypetie menedżera próbującego rozwiązać narastające problemy swojego zespołu. Kiedy już wszyscy znają doskonale temat, kontekst i przebieg akcji…
4. …zaczyna się część najważniejsza, w której uczestnicy szkoleń przerwają spektakl, wchodzą na scenę i wcielając się w rolę menedżera szukają rozwiązań trudnej sytuacji. Aktorzy improwizują tak, by interweniującym stworzyć warunki jak najbliższe rzeczywistości.
5. Uczestnicy mogą wypróbować różne wersje pomysłów, obserwować strategie innych, bezkarnie popełniać błędy i zdobywać realne doświadczenie w pracy z zespołem.
6. Bardzo ważnym momentem jest refleksja i podsumowanie po zakończonych symulacjach (czasem zajmują one cały następny dzień). Oprócz wkładu teoretycznego dają one szansę na przeanalizowanie wszystkich strategii działań, ocenę ich skuteczności, ćwiczenie wybranych umiejętności.
Możliwe tematy szkoleń:
- Przywództwo
- Efektywne zarządzanie zespołem,
- Motywowanie pracowników,
- Zarządzanie różnorodnością pokoleniową
- Coachingowy styl zarządzania
- Rozwiązywanie trudnych sytuacji
- Podejmowanie trudnych decyzji
- Cięcie kosztów osobowych i zwolnienia,
- Radzenie sobie z konfliktami
- Zarządzanie zmianą